/ / / Occult watcher software / /

بکمک این نرم افزار در  صورت دسترسی به اینترنت می توانید به پیش بینی رخ دادن پدیده اختفا در روزهای آینده بپردازید. برای دریافت نرم افزار occult watcher  اینجا را کلیک نمایید.

توجه داشته باشید باید ابتدا نرم افزار .NET FRAMEWORK 2.0  را از اینترنت دریافت واجرا نمایید( برای دریافت این فایل می توانید اینجا را کلیک نمایید.)

بعد از نصب برنامه ابتدا باید در قسمت configuration   ،در دکمه general  محل رصد (محل زندگی ویا برای نمونه مسافتی که می توانید بری رصد اختفا به آنجا مسافرت کنید)تعیین کنید،در  دکمه filter  event    هم می توانید به انتخاب موضوع رصد برای مثال اختفای سیارکی ،آخرین اطلاعات سایت IOTA  یا اختفای مربوط به اقمار سیارات بپردازید.

اینک در صورتیکه ارتباط اینترنت شما برقرار باشد بکمک دکمه synchronise now آخرین اطلاعات اختفا سیارکی از شبکه جمع آوری شده سپس در وسط پنجره نرم افزار اطلاعاتی مانند قدر سیارک ،نام و قدر ستاره، مدت زمان اختفا ،زمان رخ داد پدیده و تعداد روزهای باقیمانده تا رخ دادن پدیده،پهنای سایه سیارک ومسافتی که برای مشاهده اختفا باید از منزل جابجا شوید و.......درج می شود.با انتخاب هر کدام از سطرهای نمایش داده شده در پنجره وسط با کمک کلیک چپ در پایین پنجره نرم افزار چند دکمه ظاهر می شود که با کلیک روی آنها ودر صورت اتصال به شبکه اینترنت می توانید به نقشه مسیر عبور سایه ودر واقع مکانهایی که پدیده قابل مشاهده است برای مثال بکمک نقشه گوگل ارث(در صورتیکه قبلا" در کامپیوتر نصب شده باشد)یا گوگل مپ  دست بیابیدویا با ارجاع به سایت اختفا سیارکی(asteroidoccultation.com) اطلاعات دقیق به روز شده کسب کنید.همینطور اطلاعاتی از قبیل موقعیت ماه وخورشید در زمان رخ دادن پدیده در پایین پنجره به نمایش در خواهد آمد.

با کلیک راست روی هرکدام از سطرهای نتایج پیش بینی و سپس کلیک چپ روی گزینه های جدید می توان در صورت نصب نرم افزار C2A  ودر صورتیکه در قسمت  Add-in تعریف شده باشد در قسمت نقشه آسمان محل وقوع پدیده را در چارچوب نرم افزار C2A مشاهده نموده ویا با انتخاب دکمه گوگل اسکای نقشه ستاره ای محل رخ داد پدیده را در فضای گوگل (در صورتیکه نرم افزار گوگل در کامپیوتر نصب شده باشد)مشاهده نمایید.