الف- آ - ب - پ - ت - ث - ج - چ - ح - خ - د - ذ - ر - ز - ژ - س - ش - ص - ض - ط - ظ - ع - غ - ف - ق - ک - گ - ل - م - ن - و - ه - ی - تمامی موارد

A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  All

ستاره‌ای در حال نابود کردن سیاره‌ی خود
در منظومه‌ی خورشیدی، سیاره‌ها همگی اتمسفری غنی از هیدروژن دارند. اما سیاره‌ی GJ 436b نه تنها هیدروژن بلکه متان نیز در اتمسفر خود ندارد که البته دلیل نبود متان را می‌توان کمبود هیدروژن دانست.

رد ستارگان بر فراز کوه تیبل
رد ستارگان در آسمان و نور های محلی بر روی زمین به زیبایی در این نمای شبانگاهی از کیپ تاون در آفریفای جنوبی پراکنده شده اند.

ستاره‌های مثلث تابستانی
این سه ستاره روشن که در ابتدای یک شب تابستانی نیمکره شمالی طلوع می‌کنند، گروه ستاره‌ای معروفی‌ست که به نام مثلث تابستانی شناخته می‌شود.

TMT؛ بزرگترین تلسکوپ نوری جهان
تلسکوپ بزرگ TMT یا ۳۰ متری، تلسکوپ نوری است که پوشش وسیع و وضوح کافی برای رصد نورهای ۱۳ میلیارد سال پیش را در اختیار دارد؛ اما روند ساخت این تلسکوپ مشکلاتی را برای دیگر تلسکوپ‌ها به وجود آورده است.

چهار فیلم برتر Time Lapse توسط بابک امین تفرشی
بابک امین تفرشی یک ستاره‌شناس آماتور ایرانی است. هم‌چنین او عضو هیأت امنای ستاره‌شناسان بدون مرز و مدیر پروژه عکاسی جهان در شب یا TWAN است.

رصد یک ستاره دوتایی گرفتی
ستاره آلفای گیسوان برنیکه (Diadem)ستاره ای دوتایی از نوع گرفتی است و قدر مجموع آن چهار است.

به صدا در آمدن آلارم اخطار در ایستگاه بین المللی
به صدا در آمدن آلارم اخطار نشت گاز آمونیاک در ایستگاه بین المللی در قسمت آمریکایی موجب شد سرنشینان این قسمت از ایستگاه به قسمتهای امنتر ساخت روسیه جابجا شوند.

شهرهای شناور ناسا، بر فراز سیارهٔ زهره!
درست است که تا کنون بیشتر اخبار و تحقیقات انجام شده بر روی سیارهٔ مریخ صورت گرفته است، اما باید گفت که سیارهٔ زهره (ناهید) در برخی شرایط بسیار مناسب تر از سیارهٔ مریخ برای اسکان انسان‌ها می‌باشد.

کشف آتشفشانی جوان در ماه
مدارگرد اکتشافاتی ماه (LRO) شواهدی قوی ارایه داده است که نشان می‌دهد سرعت فعالیت‌های آتشفشانی ماه به تدریج کاسته شده‌ است نه اینکه یک میلیارد ‌سال پیش به طور ناگهانی متوقف شده باشند.

عبور دنباله داری از نزدیکی مریخ
روز 26/7/1393 دنباله دار سایدینگ اسپرینگ که در سال 2013 کشف شده از فاصله 140000 کیلومتر سطح سیاره مریخ خواهد گذشت.

تلفن همراه خود را به آشکارساز پرتوهای کیهانی تبدیل کنید
آیا شما هم از گوشی تحت اندروید استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است، این امکان را دارید تا با تغییرات اندکی روی گوشی همراه خود، به فیزیکدان‌ها برای بررسی پرتوهای کم‌یاب کیهانی کمک کنید

سیاهچاله‌ گرسنه‌ای که گاز را سریع‌تر از تصورات پیشین می‌بلعد
منجمان دانشگاه استراسبورگ فرانسه سیاهچاله‌ای را کشف کرده‌اند که گاز ناشی از ستاره مجاورش را 10 برابر سریع‌تر از آن چه تصور می‌شد، مصرف می‌کند.

ناسا رصدخانه کربن جدید خود را به فضا پرتاب کرد
ناسا با موفقیت اولین فضاپیما اختصاص داده شده به مطالعه کربن دی اکسید جو را پرتاب کرد.

مریخ‌نورد کنجکاوی کاوش در نواحی جدید و خطرناک مریخ را آغاز کرد
کاوشگر "کنجکاوی" ناسا وارد قلمرو کاملا جدیدی در مریخ شده است. این کاوشگر اکنون از منطقه‌ی امنی که در ابتدای ماموریت، برای فرود مد نظر ناسا بود پا را فراتر گذاشته تا همچنان به جستجوی خود برای نشانی از حیات ادامه دهد.

سفرهای فضایی ارزان‌تر آینده با موتور جدید موشک
یک دانشمند انگلیسی موتور جدیدی ابداع کرده که ممکن است بتواند سفرهای فضایی آینده را ارزان‌تر کند.