صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
Corot space telescope
شناسه خبر : 62381396/02/18 -

تلسکوپ فضایی کوروت

/ / / Corot space telescope / /

فضاپیمای "کوروت" که در سال ۲۰۰۶ میلادی با پرتاب از طریق یک فروند موشک "سایوز فری گیت" از پایگاه فضایی "بایکونور" قزاقستان ماموریت نجومی بی نظیر خود را آغاز کرد.
این فضاپیمای در جریان سفر به فضا اجرای دو هدف اکتشاف مدارهای اطراف ستارگان دیگر برای شناسایی سیارات سنگی شبیه به زمین و بازگشایی رموز بخش های درونی ستارگان در راستای برنامه ای را که تاکنون انجام نشده، دنبال می کند. (گفتنی است بقیه تلسکوپها با هدف یافتن سیارات گازی مانند مشتری فعالیت می کنند)
"کوروت" حاصل تلاش مشترک آژانس فضایی اروپا به رهبری آژانس فضایی ملی فرانسه و دیگر شرکای اروپایی این بخش بعلاوه برزیل است. 
تلسکوپ ۲۷ سانتی متری بعلاوه ۴ دستگاه دوربین سی سی دی و سیستم های الکترونیکی تعبیه شده در این فضاپیما تغییرات نوری بسیار ضعیف ناشی از ارتعاشات ساختمانی ستاره ها را ضبط می کنند.  علاوه بر این با هدف یافتن سیارات فراخورشیدی  به ضبط  تغییرات نوری بسیار ناچیز دوره ای ناشی از چرخش سیارات احتمالی خواهد پرداخت.

این تلسکوپ با کشف تغییرات ناچیز نور ستاره ناشی از امواج آکوستیکی سطحی آن در واقع به ساختمان درونی آن شامل جرم ،سن وترکیب شیمیایی ستاره پی خواهد برد.با ترکیب یافته های این تلسکوپ با یافته های تلسکوپ خورشیدی سوهو می توان به رازهای نهفته تحول ستارگان پی برد.این تلسکوپ تا سال ۲۰۱۳ میلادی به کار خود ادامه خواهدداد.

منبع:سایت http://shaghayeghnekaa.blogfa.com/

 آدرس سایت رسمی :

http://smsc.cnes.fr/COROT/

 برای کسب اطلاعات بیشتر به زبان انگلیسی به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://en.wikipedia.org/wiki/COROT