صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
europe
شناسه خبر : 59461396/02/18 -

یوروپا

اروپا / / / europe / /

دومین قمر از اقمار گالیله ای مشتری با قطر ۳۱۲۶ کیلومتر وقدر ۳/۵ .فاصله متوسط از مرکز مشتری برابربا ۶۷۰۹۰۰ کیلومتر ومدت زمان گردش نجومی ۵۵۱/۳ روز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید:

http://www.solarviews.com/french/europa.htm

 برای کسب اطلاعات درباره نامگذاری عوارض سطحی به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://planetarynames.wr.usgs.gov/Page/EUROPA/target

 

خبری درباره اروپا در تاریخ ۱۴ اسفند  ۱۳۹۰

 

طبق تحقیقات و گزارشات رسیده اقیانوس قمر مشتری که در زیر لایه ای یخی گسترده شده است به دلیل وجود ترکیبات اسیدی آنچنان که باید مناسب برای زندگی نیست . این قمر یخی Europa نام دارد . Europa که تقریبا هم اندازه قمر زمین یعنی ماه است  دارای یک اقیانوس عمیق حدود 160 کیلومتر است که از پوسته ای یخی تشکیل شده است .اندازه این لایه ضخیم یخی به چندین مایل هم می رسد.از آنجا که هرجا آب باشد زندگی دایر است سال ها دانشمندان به وجود رندگی در این قمر اذعان داشتند و با سنجش میزان اکسیژن موجود در این اقیانوس بر ایسن باور بودند که سالیان دراز تعداد زیادی  از جانوران آبی می توانند در این آب ها زندگی کنند. دانشمندان در گذشته بر این باور بودند که . Europa محل مناسبی برای زندگی جانداران و انسان ها یا حداقل جانوران دریایی است  اما پس از کشف مواد شیمیایی در این اقیانوس هرگونه شانس زندگی را در آن به خطر می اندازد

مواد شیمیایی مخرب

ترکیبات شیمیایی مخرب در واقع ترکیباتی هستند که پذیرنده الکترون اند مواد اینچنینی به به سرعت با هیدروژن و کربن  واکنش نشان می دهد .و تولید دی اکسید کربن و آب می کند که از جمله مواد مخرب بناها می باشد.اکسیدان ها می توانند با سایر ترکیبات واکنش نشان دهند و تولید  موادی مثل اسید سولفوریک کند که میتواند میزان اسیدی بودن را افزایش دهد و درجه ph را تا حد 2.6- کاهش دهد .با این حال این میزان اسیدی بودن نکته بسیار مهمی است که برای اینکه یک موجود زنده بتواند در چنین شرایطی دوام بیاورد باید متابولیسم های آنان نیز تغییر کند.

اکوسیستم هایی که ممکن است از Europa باقی بماند چیزی شبیه رودخانه قرمز رنگ  ریو در اسپانیا باشد با این تفاوت که حاوی میکروب است در این رودها میکروب هایی وجود دارد که راه مبارزه با اسیدهای موجود است اگر این ترکیبات در آب موجود در این قمر وجود داشته باشد می توان گفت که برای زندگی کردن مناسب است زیرا میزان اسید توسط این میکروب ها کنترل می شود.

سوال دیگری که مطرح است این است که آیا سنگ بستر این اقیانوس می تواند موجب کاهش اسیدیته آب شود؟پاسخ این است که احتمالا مواد معدنی این سنگ ها به اندازه کافی بر روی این میزان اسیدیته داشته اند .کلسیمی که سازنده استخوان ها در روی زمین است در چنین محیط اسیدی بی دوام است البته یک نکته جالب این است که می توانند از ترکیبات فسفات آبی برای تشکیل استخوان استفاده کنند .

 مترجم : زهرا معبودی

منبع:http://www.spaceblog.ir