صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
Mesbah 2 satellite
شناسه خبر : 50951396/02/18 -

ماهواره مصباح 2

/ / / Mesbah 2 satellite / /

ماهواره ملی مصباح 2 از نوع ماهواره‌های مخابراتی است که در باند UHF کار می‌کند. ماموریت این ماهواره شامل ذخیره و انتقال اطلاعات (Store and Forward)، جمع‌آوری و پخش داده‌ها روی مناطق وسیع و پراکنده (Data Collection System DCS)، سنجش از دور (Remote Sensing) و ناوبری (Navigation) است.

ماهواره مصباح 2 با جرم 70 کیلوگرم و ابعاد ۷۰*۵۰*۵۰سانتیمتر مکعب، دارای مداری از نوع خورشیدآهنگ و ارتفاع 15+700 کیلومتر و زاویه میل 1/0 ± 2/98 درجه بوده و طول عمر آن سه سال پیش‌بینی می‌شود.

هدف از توسعه طرح مصباح 2 "کسب دانش فنی طراحی، تحلیل، ساخت و آزمایش ماهواره به صورت بومی"، "دستیابی به فضا از طریق طراحی و پرتاب یک ماهواره نزدیک به زمین به منظور جمع‌آوری، بازیابی و پردازش، ضبط و ارسال مجدد داده‌ها" و "ایجاد یک شبکه ارتباطاتی ماهواره برای ارتباط با کاربران در مناطق دورافتاده ایران با دیگر نواحی جغرافیایی دنیا" است.

خدماتی که متناسب با نیاز کاربران می‌توان از طریق ماهواره مصباح2 ارائه نمود شامل سرویس کاربران ثابت (Fixed User Terminal)‌ و سرویس جمع‌آوری داده(Data Collection)  بوده و در زمینه‌های گوناگون قابل پیاده‌سازی است.

 منبع: سایت isa.ir