صفحه اصلی سایت
نسخه اصلی خبر
خبر را چاپ کن
عدم نمایش تصاویر در چاپ
شناسه خبر : 34261396/01/29 - 12:3

Celestia v1.6.1 x86

نرم افزار گشت و گذار در سیارات، ستارگان و کهکشان ها

Celestia یک نرم افزار رایگان و متن باز است که می توانید با استفاده از ان به کشف کیهان در یک محیط سه بعدی بپردازید. رابطه کاربری این نرم افزار بسیار سازمان یافته و بصری است و برای کاربران امکان سفر در سراسر منظومه شمسی و تجزیه و تحلیل ستارگان،  کهکشان ها، سیارات، اقمار، سیارک ها، ستاره های دنباله دار، و فضاپیما ها را امکان پذیر می کند. این نرم افزار یکی از کامل ترین و کم حجم ترین نرم افزارهای مطالعه علوم کیهانی و یا سیر وسیاحت در میان سیارات، ستارگان و کهکشان های بیشمار می باشد. به محض اجرای نرم افزار مسافرت مجازی از مجاورت سیاره زمین، آغاز می گردد. به طور خیلی ساده با کلیک بر روی هر نقطه نورانی می توان مشخصات دقیق نجومی آن را در در سمت راست قسمت بالا تصویر مشاهده نمود و با کلیک راست و انتخاب Go می توانیم به آنجا سفر کنیم. کلیه اطلاعات و عکس های موجود در نرم افزار کاملا واقعی و درست می باشند و مطابق آخرین کاتالوگ  های نجومی و عکس های تلسکوپ فضایی هابل و سایر تلسکوپ ها تهیه گردیده اند. می توانید تصاویری که در نرم افزار مشاهده می کنید را در فرمت JPEG یا PNG ذخیره کنید و حتی می توانید فعالیت هایی که در نرم افزار انجام می دهید و سیر وسیاحت خود را در یک فایل ویدئویی با فرمت AVI ثبت و ذخیره کنید.

در سفرها، حرکت بسیار زیبای ستارگان ، کاملا قابل رویت می باشد. اطلاعات نمایش داده شده برای هر سیاره شامل فاصله، قطر و قطر زاویه ای می باشد. برای ستارگان نیز پس از نام ستاره در فهرست های مختلف، فاصله از ناظر (که نقطه دید نرم افزار محسوب می شود)، قدر مطلق روشنایی، نسبت روشنایی به  خورشید، کلاس طیفی ستاره و قطر زاویه ای نمایش داده می شود. در دید کلی  سلستیا یک شبیه ساز بسیار قوی است که می توانید به کمک آن ساعت ها در فضا به گشت و گذار بپردازید. 

قابلیت های کلیدی نرم افزار Celestia:
- حرکت در میان اجرام آسمانی در یک محیط سه بعدی
- یکی از کامل ترین و کم حجم ترین نرم افزارهای مطالعه علوم کیهانی و یا سیر وسیاحت در میان سیارات، ستارگان و کهکشان های بیشمار
- واقعی و درست بودن کلیه اطلاعات و عکس های موجود در نرم افزار
- امکان ذخیره سازی تصاویر مشاهده شده در نرم افزار در فرمت JPEG یا PNG 
- ثبت فعالیت های انجام شده در نرم افزار و سیر و سیاحت خود به صورت یک فایل ویدئویی در فرمت AVI
- امکان مطالعه و مسافرات به تقریبا تمام سیارات منظومه شمسی
- محاسبه گذر زمان ر این نرم افزار به صورت کاملا دقیق
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...

 

لینک های دانلود

راهنمای دانلودگزارش خرابی

 دانلود - 34.4 مگابایت